Jaki sejf najlepiej nadaje się do biura?

W biurach zazwyczaj przechowuje się ważne dokumenty z poufnymi danymi, pieniądze, a także inne wartościowe przedmioty. Aby optymalnie zabezpieczyć je przed kradzieżą oraz dostępem osób nieupoważnionych, warto zaopatrzyć się w porządne sejfy. To specjalne skrzynki wykonane z wytrzymałego metalu i wyposażone w zamek mechaniczny, elektroniczny, cyfrowy albo biometryczny.

Ogromne znaczenie ma klasa odporności

Do przechowywania wszelkich dokumentów finansowo-księgowych, aktów notarialnych i pieniędzy w formie gotówki optymalnym wyborem są sejfy pancerne o klasie bezpieczeństwa od II do V. Posiadają one zaawansowany system bolców ryglujących, które gwarantują bardzo skuteczną ochronę przed włamaniem. Dodatkowo ich wnętrze pokryte jest powłoką niepodatną na szkodliwe działanie wysokich temperatur, co zdecydowanie minimalizuje ryzyko zniszczenia cennej zawartości w razie wybuchu pożaru. Na rynku bez problemu znajdziemy zarówno modele przystosowane do zamontowania w szafce lub ścianie, jak i modele wolnostojące o zwiększonej pojemności. Jeśli z kolei zależy nam na zachowaniu perfekcyjnego porządku wśród dokumentów, to świetnie sprawdzą się nowoczesne sejfy kartotekowe o poziomie bezpieczeństwa A/S1. Wyróżniają się one eleganckim designem i obecnością kilku praktycznych szuflad z przegródkami. Na koniec należy jeszcze wspomnieć o skrytkach przeznaczonych stricte do składowania nośników danych, takich jak choćby płyty CD I DVD czy taśmy streamerowe. Na uwagę zasługują zwłaszcza wersje z dwuściennym korpusem oraz izolacja przeciwogniową.