Jak zabrać się za wymianę sprzęgła?

Sprzęgło samochodowe może uszkodzić się w różnych sytuacjach. Może się tak stać na przykład wtedy, gdy auto ma już bardzo dużo kilometrów przebiegu, a sprzęgło nie było wymieniane od nowości. Wtedy nie pozostaje nam nic innego, jak wymienić cały zestaw elementów sprzęgła, które zaraz krótko scharakteryzujemy i podpowiemy jak można przeprowadzić samodzielną wymianę.

Z czego składa się sprzęgło?

Zacznijmy od tego, z czego składa się cały mechanizm. Mamy tutaj cztery podstawowe elementy: koło zamachowe zwykłe lub dwumasowe, tarczę, docisk oraz łożysko oporowe. Gdy rozpoczynamy pracę i robimy wymianę, powinniśmy kupić sobie kompletny zestaw elementów. Większość producentów zapewnia nam takie właśnie komplety, na przykład zestaw sprzęgła Honda występuje zarówno w wersji pełnej, jak i bez koła zamachowego, jeśli nasze jest jeszcze dobre. Pozostałe części należy wymienić zawsze w komplecie, nigdy nie wymieniamy samej tarczy, docisku czy łożyska. Skoro już zdejmujemy skrzynię by dostać się do sprzęgła, naprawmy auto raz a dobrze.

Samodzielnie czy w warsztacie?

Cena za wymianę sprzęgła może być różna, czasem zamyka się w kilkuset złotych, czasem jest to ponad tysiąc, lub nawet kilka tysięcy. Wszystko zależy od modelu auta. Oczywiście trzeba też zapłacić za części, na szczęście zestaw sprzęgła Honda nie jest drogi, ale też nie polecamy kupować najtańszych zamienników. Wymiana samodzielna zaoszczędzi nam koszty robocizny, natomiast musimy wiedzieć, że zależnie od konkretnego auta, może to być dużo pracy. Dlatego też dobrze sprawdzić sobie najpierw w sieci czy to zadanie w naszym modelu auta będzie trudne, zanim zdecydujemy o samodzielnym rozpoczęciu prac. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/