Co przemawia za marketingiem treści?

Sklep Seo

Marketing treści (content marketing) wchodzi w skład pozycjonowania, a wiele sklepów SEO specjalizuje się już w pozyskiwaniu artykułów sponsorowanych z wartościowymi odnośnikami. Co przemawia za tworzeniem wartościowych materiałów dla użytkowników serwisów sprzedażowych?

Autorytet przekłada się na sprzedaż, o czym mówi content marketing

Zrozumiała treść z językiem korzyści buduje autorytet w oczach konsumenta, a docelowo sprzedaje, ponieważ umożliwia szybsze przekierowanie do rzeczy potrzebnych. Artykuły sponsorowane to jeden z najlepszych przykładów połączenia idei pozycjonowania z systemem właściwie bezpośredniej sprzedaży. Tekst, który wyjaśnia jakiś problem od absolutnych podstaw, a na końcu zostawia propozycję zakupu to szansa na wygenerowanie potężnych zysków w krótkim czasie, o czym przekonuje się wielu przedsiębiorców rozpoczynających dopiero przygodę w rzeczywistości e-commerce. Z drugiej strony artykuł sponsorowany wstawiony przez sklep SEO na zaufanej witrynie działa doskonale w perspektywie pozycjonowania, wzrostu pozycji w wynikach organicznych na konkurencyjne słowa kluczowe. Wszystkie działania SEO prowadzą w dużym stopniu do stworzenia autorytetu. Internauta, potencjalny konsument widząc sklep internetowy na pierwszej stronie wyników wie, że może zaufać ofercie. To już pewien automatyzm. Potwierdza to wiele badań na temat zachowań konsumentów w sieci. Link otoczony wartościową treścią znaczy więcej od przypadkowego odnośnika, który nie niesie ze sobą żadnego przekazu. Marketing treści przechodzi płynnie w marketing szeptany związany z promocją sklepu internetowego na forach branżowych, czy nawet w mediach społecznościowych. Jeden pozytywny komentarz potrafi często podtrzymać sprzedaż, nawet przy drobnych wpadkach PR-owych.

Pozycjonowanie w dużym stopniu bazuje na dobrej, unikalnej treści

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy zastanów się nad rozbudową bloga, na którym podzielisz się pasją lub wytłumaczysz zasady zakupu. Dzięki wartościowym treściom wywołasz również zasadę wzajemności, chęć odwdzięczenia się zakupem. Treść możesz również zamienić na kontakty, e-maile. Wystarczy luźna prośba o zapis do newslettera, albo przekierowanie do rozmowy z konsultantem na podłączonym czacie. Komu powierzać takie zadania? Oczywiście SEO sklep to najlepsze rozwiązanie ze względu na możliwość dywersyfikacji i dostęp do unikalnych usług marketingu internetowego. Pamiętaj, żeby raz na jakiś czas aktualizować treści i sprawdzać ich zgodność z faktycznymi normami branżowymi.